Skip to content
Bekijk alle opleidingen

Integrale serviceorganisatie

30 oktober 2024

10.00 – 12.00 uur

Online

199

Wil jij voor jouw zorgorganisatie één centraal meldpunt/servicedesk voor de gehele bedrijfsvoering inrichten, waar jouw klanten terecht kunnen met klachten, wensen, storingen en informatievragen? Of heb je een meldpunt dat je wilt uitbreiden naar een organisatiebreed-servicepunt? Dan is deze training er voor jou en je team!

Aanmelden

In het kort

Integrale, klantgerichte serviceorganisatie

De klantvraag is het uitgangspunt bij de inrichting van een integrale, klantgerichte serviceorganisatie. Jouw klant (medewerker of cliënt) heeft dan één aanspreekpunt voor alle vragen rondom alle ondersteunende thema’s. Een servicedesk is hiervoor een invulling. Maar wel een servicedesk die zich vervolgens eigenaar van de gestelde vraag voelt, totdat de klant tevreden is met het antwoord. In de backoffice van de serviceorganisatie zitten experts die ingezet worden op de sterk inhoudelijke vraagstukken.

Procesoptimalisaties op basis van data

Kennis vanuit deze experts wordt op die manier steeds verder richting de klant gebracht. Een portal met de meest gestelde vragen kan voor de klant al een ingang zijn, voordat de servicedesk telefonisch, via mail of via het FMIS benaderd wordt. In een systeem worden alle klantvragen vastgelegd. Die data geeft inzicht in mogelijke procesoptimalisaties. Over welke onderwerpen worden veel vragen gesteld? En wat kunnen we in de organisatie optimaliseren zodat die vragen minder gesteld worden? Het geheel van portal, servicedesk en backoffice, vormt samen de serviceorganisatie en ziet er als volgt uit:

Stappenplan en tools

Veel organisaties zijn momenteel bezig met de opzet van een meldpunt of servicedesk en dat is voor iedere organisatie maatwerk. AAG heeft echter een stappenplan ontwikkeld dat handvatten en tools biedt bij de implementatie van een facilitair servicepunt, zónder de organisatiespecifieke situatie uit het oog te verliezen.

Tijdens deze training maak je kennis met het stappenplan, gaan we in op de mogelijkheden om te komen tot een integrale serviceorganisatie voor jouw organisatie en kun je jouw ervaringen uitwisselen met collega’s uit jouw vakgebied.

“Een meldpunt of servicedesk draagt bij aan de tevredenheid van jouw cliënten en medewerkers.”

Jelle Tigelaar, manager

Voor wie

Deze opleiding is geschikt voor alle medewerkers (of het hele team) in de zorg die verantwoordelijk zijn voor de facilitaire dienstverlening van een zorgorganisatie, zoals een facilitair manager, manager (hotel)services, manager bedrijfsbureau, manager verhuur en managers en directeuren bedrijfsvoering.

Eindtermen

Na afloop van deze training heb je handvatten en tools om bij jouw organisatie passend meldpunt/servicedesk te implementeren en dit tot een (groter) succes te maken.

Studiebelasting en -materiaal

Voor dit webinar wordt van de deelnemers geen extra studiebelasting verwacht.

Er wordt geen studiemateriaal verstrekt. Na afloop van het webinar ontvang je een evaluatieformulier van ons met het verzoek deze in te vullen en te versturen. Je krijgt daarna automatisch de link naar de presentatie en eventuele andere downloads per e-mail.

Programma

10.00 Welkom met korte kennismaking
Lean, klantwaarde en klantreis
Serviceorganisatie: concept, reden en structuur
Pauze
Stappenplan integrale serviceorganisatie
Samenwerking tussen frontoffice en backoffice en cultuur
Casus en kennisdeling
12.00 Einde

Aanmelden

30 oktober 2024

Aanmelden voor een andere datum

11 december 2024

Docenten

Vragen en contact

Meer weten over deze opleiding? Neem contact met mij op!

Contact

Offerte

Vraag een offerte voor een incompanytraining aan!

Offerte aanvragen

Veelgestelde vragen

AAG Opleidingen bv is opgenomen in het register van het Centraal Register Kort BeroepsOnderwijs (CRKBO). De opleidingen/webinars van AAG zijn daardoor vrijgesteld van BTW.

Cedeo verleent erkenningen voor Maatwerk Bedrijfsopleidingen en voor Open Bedrijfsopleidingen op basis van een tweejaarlijks klanttevredenheidsonderzoek. Van de ondervraagden moet minstens 80% ’tevreden tot zeer tevreden’ zijn over de samenwerking en de geboekte resultaten, minstens 10 organisaties moeten AAG beschouwen als ‘voorkeursinstituut’. AAG is sinds 1995 Cedeo-erkend.

Via deze pagina kun je alle informatie en voorwaarden vinden van AAG opleidingen. Vragen hierover? Neem contact op met opleidingen@aag.nl.

Search