Waar moet een goede businesscase aan voldoen?
Voor vastgoed gaat er een lang traject vooraf aan het schrijven van een businesscase. Jouw organisatie is bezig geweest met interne besluitvorming, uitwerking van het ontwerp, bezuinigingen, financiële berekeningen, strategie, werkgroepen, afstemming etc. En voor goedkeuring van het vastgoedplan wordt aan jou gevraagd om “even” een businesscase op te stellen. Of je krijgt de vraag een businesscase op te stellen terwijl er nog weinig informatie beschikbaar is.
Consistent geheel met zorg, vastgoed en financiën
Aan jou de taak de businesscase volledig onafhankelijk tot een consistent geheel te brengen, waarin zorg, vastgoed en financieel samen komen. En wat als de businesscase niet uitkomt? Neemt jouw organisatie de (mogelijke) risico’s? Of is er gelegenheid voor kritische reflectie en aanpassingen? Heeft jouw organisatie een duidelijk point-of-no-return afgesproken en passen afspraken en toezeggingen hierin?
In deze opleiding leren we jou hoe je, voor vastgoed, een betrouwbare, consistente en complete businesscase opstelt. We nemen je mee in het proces, de kaders en verschillende onderdelen. Daarnaast geven wij je tips en waarschuwen wij je voor een aantal risico’s en valkuilen. Het wordt een leerzame en leuke dag, waarbij wij je aan de hand van een praktijkcasus handvatten geven om zelf aan de slag te kunnen.
“In één dag alle knowhow om een betrouwbare, consistente en complete businesscase te schrijven.”