Skip to content

St. Pieters en Bloklands Gasthuis

Het St. Pieters en Bloklands Gasthuis biedt wonen, zorg en welzijn aan bewoners vanuit de missie: Individuele zorg met de warmte van het Gasthuis. De kernwaarden die ze uitdragen zijn: Warmte van het Gasthuis, goede zorg, verbinding en leren.

Rob Flinterman is manager financiën bij Sint Pieters en Blokland Gasthuis. Een eeuwenoude zorginstelling met twee locaties in het midden van Nederland. De organisatie bestaat al 600 jaar en er werken zo’n 300 mensen bij de organisatie. Rob: “We zijn een kleinere ouderenorganisatie in het midden van Nederland. We leveren met name WLZ zorg, ZZP’s, VPT’s en MPT. Daarnaast wat ZVW en WMO zorg.”

Wat waren de belangrijkste redenen om met AAG Analytics te starten?

Rob Flinterman: “Ik kende AAG en met name Analytics al vanuit mijn vorige werkkring. AAG is voor mij een gerenommeerde partij met kennis van zaken. Bij PBG werd Analytics al gebruikt, ik heb het hier opnieuw ingericht. Voor ons is het belangrijk dat de data goed wordt beheerd en dat de bronsystemen goed worden ontsloten. Hierop worden de rapportages gebaseerd die we niet zelf hoeven te maken en dat is een groot voordeel. Het beheer en het goed op orde hebben van onze data is een te ingewikkeld proces om zelf in eigen beheer te hebben. Ook het bouwen van rapportages is specialistisch werk. De financials bij PBG zijn generalisten geen specialisten. Vandaar dat we bij AAG Analytics zijn uitgekomen.”

Met welke verwachtingen zijn jullie begonnen? In hoeverre is daaraan voldaan?

“Het ontzorgen van de organisatie, het beheren en toegankelijk maken van data en rapportages toegankelijk maken op het gebied van financiën, HR, planning en productie. Dat gebeurt gewoon goed. Werken met Analytics scheelt ons veel tijd. “

Voor alle collega’s leesbaar

“De rapportages zijn, na een korte training, ook goed toegankelijk voor niet-financials en dat is prettig binnen een organisatie. En je kunt inzoomen tot op regelniveau en dit geeft vertrouwen omdat je kunt zien waar de informatie op is gebouwd.”

 Over AAG

“AAG is proactief en toegankelijk en stelt bijvoorbeeld voor om, door tijdgebrek aan onze kant, heel efficiënt een keer per kwartaal door alle updates te gaan. Dan hoeven we niet bij iedere update tijd vrij te maken.” Rob vervolgt:” We geven AAG ook aan waar we in de toekomst meer van zouden willen. Ook de bereikbaarheid van AAG is sterk.”

Meer weten over dit project? Neem contact met ons op.

Contact

Klantcases

Ontdek meer klantcases

Bekijk meer
Search